På trods af meget svag vind lykkedes det at få Scan-kap 99 DM i hus, ikke mindst pga. en række særdeles fornuftige dispositioner fra baneledelsen undervejs. 6 sejladser fordelt på 2 dage blev det til - med blot 1 tyvstart og ingen generelle tilbagekaldelser (og det var ikke fordi kampgejsten manglede!).

15 både var tilmeldt og 14 gennemførte sejladserne, som sluttede med guld til sidste års sølvvinder Christian Grejs (Kaløvig), sølv til sidste års guldvinder Jens Fast (Aarhus) og bronze til Erik Stangerup (Dragør). Jacob Elkær-Hansen gæsteoptrådte på DEN 107 fra København, så Dragør Sejlklub var fint repræsenteret på vandet.

En ny båd i klassen, DEN 28 fra Faaborg ført af Erik Medelby Andersen, sluttede meget flot på 4. pladsen foran en række tidligere medaljevindere og en anden ny sejler i klassen, Flemming Palm fra Kerteminde, vandt lodtrækningen om en ny spiler fra One Sails blandt bådene uden for top-5.

Med alle både fortøjet på Nordre Mole var landarrangementet samlet omkring klubhuset. De vind-bestemte udsættelser blev benyttet til god snak besætningerne i mellem, og vistnok også en hel del sammenligninger af trim, rigspænding og mastehældning - meget diskret naturligvis!

Fra Scan-kap 99 Klubben og deltagerne lød et kæmpe bifald til stævnets arrangører og alle de frivillige, som bidrog til et stævne helt ud over det sædvanlige.

På billedet ses Nyx kort efter målstregen i 1. sejlads.

Alle bådene ved Nordre Mole.