I weekenden 19-20. september afholdt Dragør Sejlklub det traditionsrige klubmesterskab for kølbåde! Dommerteamet Jens og Jørgen, sekunderet af Frederik fra ungdomsafdelingen, kom på hårdt arbejde både lørdag og søndag med talrige vindspring og mærkeflytninger.

Flere Match 28-besætninger havde på forhånd meldt fra pga. vejrudsigten, og gik derfor glip af nogle gode infights, som Frederik Hvalsø og Jesper Jacobsen + teams fik helt for sig selv. I løbet af sejladserne skiftede positionerne hyppigt, men ultimativt blev det Frederik og team, som løb med guldet.

Blandt de andre både var det små marginaler, som gjorde udslaget. Kim, Tore, Steen og Theis i Impala 31 vandt med serien 1-1-1-3-3-2-(4)-1, skarpt forfulgt af Banner 30 og Scan-kap 99 med få points difference.

Som kuriosum skal det nævnes, at Match 28erne faktisk løb med både guld og sølv målt på præmietid i flere af sejladserne. Det har vi aldrig set før, og på trods af det - for en let båd som Match 28 - fordelagtige (lette) vejr, vidner det om, at vi nu har et par besætninger, der i den grad har fået styr på at sejle en Match 28. Det tegner godt for næste sæson - nu med 4 både!

Se galleriet
her og reslutaterne her.